tiistai 11. marraskuuta 2008

minäkuva vai ...



Koska mä olen tänään laittainut toiseen blogiini jo kaksi kertaa kuvia, niin ajattelin tähänkin jotakin laittaa. Tämä on tavallaan mun ns. salainen blogini, kun toisen vakikävijät eivät ehkä tänne hoksaa katsoa. Siis kivahan se on, jos tännekin puolelle joku eksyy.
Hesarin nettisivuilla oli juttua papista, joka vaihtaa sukupuolta. Aika iso juttu lähteä muuttamaan sukupuoltaan ja yrittää sitten sopeutua uuteen tilanteeseen.
Itse olen ajatellut, että vaikka naisena olo on vaikeata ja miehillä on mun mielesä helponpaa, niin silti en lähtisi sukupuoltani vaihtamaan. Ja en usko, että ne ongelmat oman itsensä kanssa mihinkään häviäisivät. Sitä tulisi vaan lisää ongelmia, kun olisi vielä sopeutuminen uuteen tilanteeseen.
Mitäköhän ihminen oikein miettii, kun lähtee noin raskaaseen muutokseen. Ehkä sitä kuvittelee, että muuttuu itsekin tai oman sukupuolen ongelmat häviävät. No, ehkä ne häviävät, mutta tulee toisenlaisia tilalle.
Niin että kyllä se on vaan parempi sopeutua olemaan se, mikä on aina ollutkin.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tuossa kuvassa taitaa Yvonne lentää. Suuret ja toimivat ovat taiteen siivet. Anna niiden viuhua vaan.
Uutisissakin tuli juuri tuosta papista. Ollut monta kertaa naimisissa ja on kolmen lapsen isä. On siinä miettimistä ja ihmettelemistä perheellä.

Yvonne kirjoitti...

Niin, leijonainen, taidan kokeilla siipiäni, ainakin näiden kuvien suhteen. Kun keksisi vielä, miten järkkäisi tulevaisuutensa työn ja opiskelun suhteen.

Mä en ollut kerennyt katsoa uutisia, mutta mua aina on ihmetyttänyt noi vaihdosleikkaukset. Ne kun vaikuttavat niin moneen ihmiseen ja välttämättä ei auta alkuperäiseen ongelmaankaan. Niin, perhe voi olla kyllä ihmeissään.